Hoe beschermt u risico's? - ontwerpburo Matthijs Hooghiemstra
 

De Noord-Nederlandse landbouwbeurs is overweldigend met de nieuwste en grootste machines.

Toen Agriland Assurantieadvies ons vroeg voor het ontwerp van een doek en flyer voor op de beurs zette ons dit direct aan het denken. Want hoe kun je als verzekeringsadvies bedrijf de aandacht trekken tussen de nieuwste technieken en machines. Dan is een verzekering best saai ook al is het soms noodzakelijk.

Zoals altijd stelden wij ook nu de vragen ‘Waarom?’ en ‘Wat is het doel?’

Na een brainstormsessie kwamen we tot de kern. We moeten gaan voor naamsbekendheid.

agriland_assurantieadvies_landbouwbeurs

Wij bedachten een concept dat aanzet tot nadenken: ‘Hoe verzekert u risico’s?’

Een agrarisch voertuig dat bijna bij elke boer op het erf te vinden is verpakten wij in bubbeltjesfolie of noppenfolie. Want dat materiaal is bij een ieder bekend als bescherming. In combinatie met de vraag ‘Hoe beschermt u risico’s?’ deed het de bezoekers van de beurs glimlachen en zette het direct aan tot nadenken. Het brak het ijs tot maken van een praatje en dit leidde direct tot prospects. (= afspraak met mogelijk nieuwe klanten)

standbouw_landbouwbeurs

Die flyer en het doek zijn er nooit gekomen. Maar Agriland heeft afspraken met potentiële klanten in het verschiet en het verhaal van het ingepakte voertuig leeft voort. Gelukkig hebben wij de foto’s nog.

voertuig_inpakken_bubbeltjesfolie_noppenfolie

Ja, het volgende verhaal ontvang ik graag direct in mijn mailbox