Hoe verbeter je online de werving van cursisten? - ontwerpburo Matthijs Hooghiemstra
 
 
 

Stavoor is een landelijke trainings-, opleidings- en adviesorganisatie met al meer dan 60 jaar ervaring. De verouderde website werkt niet goed op mobiele apparaten en ze merken dat dit ten koste gaat van (nieuwe) cursisten.

Aan ons de uitdagende taak voor een oplossing. Want Stavoor wil zich kunnen focussen op nieuwe cursisten.

Onze aanpak:

1. Inzicht en Analyse
Om ons een goed inzicht te geven in de werkzaamheden van Stavoor wordt er een projectgroep samengesteld. De leden vertegenwoordigen de 5 werkgebieden van Stavoor en blijven nauw betrokken bij de ontwikkeling van de nieuwe website. Wij doen een analyse van het zoek- en surfgedrag van potentiële cursisten.

 

2. Uitwerking
Omdat de werkgebieden erg divers zijn (van een cursus ‘inburgering’ tot een cursus ‘pensioen in zicht’) adviseren wij een eigen platform voor elk werkgebied. Uit onze analyse blijkt dat we zo de juiste doelgroepen online het best kunnen bereiken.

 

Bijna tegelijkertijd werken we aan de restyling van de huisstijl. Een uitwerking van het logo in verschillende kleuren verwijst naar de 5 werkgebieden. Samen met de wensen van de trainers, medewerkers en potentiële cursisten is dit ons uitgangspunt voor de nieuwe website.

3. Resultaat
Een gebruiksvriendelijke website met een eigen platform voor elk werkgebied. Voorzien van een geïntegreerde koppeling met het digitale inschrijfportaal voor cursisten: www.stavoor.nl

stavoor.nl/medezeggenschap
stavoor.nl/dasmo
stavoor.nl/inburgering
stavoor.nl/pensioeninzicht
stavoor.nl/diem

 

 

Mis geen verhaal en ontvang ze, net als 136 fans, direct in jouw e-mailbox